2840 Oroszlány, Kossuth Lajos út 2. Tel/Fax: +36-34 361-291
K R É T A kapcsolattartó:
Horváthné Schein Éva ig.h.
+36-34 361-291
8:00 - 16:00
kozepiskola.oroszlany@gmail.com
Iskolánk Oroszlány Város
Önkormányzata
2012. február 28-i
döntése értelmében a
HAMVAS BÉLA GIMNÁZIUM
ÉS SZAKKÉPZŐ ISKOLA
nevet viseli
2012. szeptember 1-jétől.
(Hamvas Béla életrajza)
Táncoljunk együtt - 2009. november 30. - Lengyel József Gimnázium
A zene, a tánc ősi művészet. Már az ősember is ábrázolt táncoló alakokat barlangfestményein. Később kialakultak a tánccal kapcsolatos szabályok. A mozdulatokhoz jelentés kapcsolódott például az öröm, a győzelem, a küzdelem kifejezése. Sok országban a népviselet is hozzátartozik a tánchagyományokhoz.
A Lengyel József Gimnáziumban hétfő este a táncé, illetve a táncosoké volt a főszerep. Az iskola igazgatója, dr. Radványiné Varga Andrea köszöntötte a közönséget, a táncosokat valamint Rajnai Gábor polgármestert, aki jelenlétével megtisztelte a bemutatót. Az est háziasszonya Takács Tímea volt. Minden műsorszám előtt érdekes információkat tudhatott meg a közönség az adott műfajról, a tánc fejlődéséről. A különböző művészeti blokkok után dr. Radványiné Varga Andrea egy-egy virágcsokorral és ajándékokkal köszönte meg a művészeti vezetők munkáját.
0.
1.
2.
3.
4.
5.
A mazsorett egy show műfaj, amely a zenés tánchoz áll a legközelebb. A leggyakrabban parádékon vagy kulturális események keretében látható. Lengyelországból származik, de a franciák terjesztették el a XVII. században. A mazsorett egy olyan botforgató lány, aki egy koreográfiát mutat be egyedül vagy mazsorett csoportban. A versenyeken a korosztály és a koreográfiákon belüli műfajok szerint kategorizálják az előadásokat. A legkisebb korosztály 6 éves korig a mini, ez után jön 12 éves korig a kadét, majd 16 éves korig a junior és végül e fölött a senior.
A Cirill táncstúdió mazsorettjei – felkészítőjük Zajácz Edina.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.
32.
33.
34.
35.
36.
37.
A világ egyik legrégibb, és a mai napig szinte változatlan formában fennmaradt tánca az orientális tánc. Az eredeti arab elnevezés jelentése: a kelet tánca. Az első „nyugati” nevet a franciák adták, amikor a XIX. században a Közel-Keletre utaztak, és mivel az európai táncokban addig ismeretlen volt a törzs és a csípő külön mozgatása, tévesen „danse du ventre”-nek nevezték el, a magyar pedig hastáncra fordított. Sajnos a név egy téves szókép, hiszen az orientális táncban a táncos egész teste mozog, beleértve a nagyon tipikus fej-, váll- és mellmozdulatokat, amelyeket lágy karmozdulatok kísérnek. Az orientális tánc gyökerei az ókori világ termékenységi szertartásaihoz vezetnek vissza.
Az Aisha hastánc-csoport tagjai Pallosné Makrai Szabina és Sütő Mónika.
38.
39.
40.
41.
42.
43.
44.
45.
A XIX. század végére, a technikai haladástól várt fellendülés elmaradása miatt, a társadalmi problémák egyre erősödtek. A szabadságjogokat korlátozták, az életszínvonal nem emelkedett számottevően, a társadalom alsóbb rétegei egyre jobban elszegényedtek.
A művésztársadalom is kiábrándult a neki szánt szerepből. A művészek fellázadtak, már nem a konvencióknak, a közízlésnek, hanem saját elképzeléseiknek akartak megfelelni. A kor klasszikus művészetével szembefordulva, valamennyi művészeti ágban, így a táncművészetben is radikális változások következtek be. Fő céljuk az volt, hogy megszabaduljanak a szigorú szabályoktól és technikáktól, előtérbe került az improvizáció, az emberi érzések valamint az önmegvalósítás. Forrásként sokan az ősi kultúrák, letűnt korok táncaihoz, rítusaihoz nyúltak vissza. A moderntánc kialakulásában a természetesség dominált a színpadon.
Moderntánc bemutató a Hébé Tánc-, Képző- és Színművészeti Alapfokú Művészetoktatási Intézmény tanulói előadásában. Felkészítő tanáruk Geisztné Gogolák Éva.
46.
47.
48.
49.
50.
Pap Zsófi egyéni bemutatója
51.
52.
53.
54.
55.
56.
57.
58.
59.
60.
61.
62.
Pallag Evelin szólótánca, aki a Lengyel József Gimnázium és a Bakfark Bálint Alapfokú Művészetoktatási Intézmény közös tanulója.
63.
64.
65.
A balett a táncművészetnek azon ága, amely a pantomimhez hasonlóan valamely drámai cselekményt a táncmozgás, a mimika és a pantomimika, valamint a zene kifejezőeszközeivel mutat be. A balettben a táncmozgás az uralkodó elem. A balett egy vagy több személy zenekísérlettel előadott színpadi tánca, amely testmozgással és mimikával stilizált formában fejezi ki a történéseket, érzelmeket és a klasszikus balett táncnyelvét használja. A klasszikus balett-technika az udvari táncokból alakult ki – számos nagyszerű balettmester és balett-táncos művészi és alkotó munkája által – és csiszolódott jelenlegi formájává.
Bakfark Bálint Alapfokú Művészetoktatási Intézmény baletteseinek bemutatója. Koreográfus: Csáky Mária.
66.
67.
68.
69.
70.
71.
72.
73.
74.
Orientális táncot mutat be Deli Tímea, a Lengyel József Gimnázium és Szakközépiskola tanulója.
75.
76.
77.
78.
79.
80.
81.
A magyar néptánc a magyar népművészet egyik ága, ének- vagy hangszerkísérettel előadott ritmikus mozdulatsor. Eredeti kultikus szerepén kívül lehet játékos, jelképes vagy szórakoztató jellegű.
Európa és ezen belül Magyarország legkorábbi néptáncai a középkorban kialakult körtáncok voltak. A magyar néptánc szabályozott egyéni és páros formái a 17. és 19. század között keletkeztek. A tánctípusok közül a botoló, a legényes és a karikázó a régebbi, míg például a csárdás és a verbunkos az újabb táncstílust képviseli.
A Bakony táncegyüttes Kisbérről érkezett, vezetőjük: Túri György.
82.
83.
84.
85.
86.
87.
88.
89.
90.
91.
92.
93.
94.
A tánccal, a mozgással való beszéd, illetve önkifejezés lehetővé teszi azt, hogy a puszta üzleti-, vagy munkakapcsolatok háttérbe szorításával előtérbe kerüljenek az emberi, baráti viszonyok. A modern magyar társadalom életében kitűnő lehetőséget nyújt az effajta kapcsolatteremtésre a táncház.
Szekeres Enikő és Túri György segítségével görög és magyar táncokat tanulhattak az érdeklődők.
95.
96.
97.
98.
99.