ALAPÍTVÁNY

KRÉTA

Belépés a KRÉTA felületre

Belépés a KRÉTA e-ügyintési felületére

K R É T A  kapcsolattartó:
Horváthné Schein Éva ig.h.
+36-34 361-291
8:00 - 16:00
kozepiskola.oroszlany@gmail.com

2012-Közlemény

Iskolánk Oroszlány Város
Önkormányzata
2012. február 28-i
döntése értelmében a
HAMVAS BÉLA GIMNÁZIUM
ÉS SZAKKÉPZŐ ISKOLA

nevet viseli
2012. szeptember 1-jétől.
(Hamvas Béla életrajza)

Keresés

2009-Táncbemutató

Táncoljunk együtt - 2009. november 30. - Lengyel József Gimnázium

A zene, a tánc ősi művészet. Már az ősember is ábrázolt táncoló alakokat barlangfestményein. Később kialakultak a tánccal kapcsolatos szabályok. A mozdulatokhoz jelentés kapcsolódott például az öröm, a győzelem, a küzdelem kifejezése. Sok országban a népviselet is hozzátartozik a tánchagyományokhoz.

A Lengyel József Gimnáziumban hétfő este a táncé, illetve a táncosoké volt a főszerep. Az iskola igazgatója, dr. Radványiné Varga Andrea köszöntötte a közönséget, a táncosokat valamint Rajnai Gábor polgármestert, aki jelenlétével megtisztelte a bemutatót. Az est háziasszonya Takács Tímea volt. Minden műsorszám előtt érdekes információkat tudhatott meg a közönség az adott műfajról, a tánc fejlődéséről. A különböző művészeti blokkok után dr. Radványiné Varga Andrea egy-egy virágcsokorral és ajándékokkal köszönte meg a művészeti vezetők munkáját.

 

0.

2009Tanc00

1.

2009Tanc01

2.

2009Tanc02

3.

2009Tanc03

4.

2009Tanc04

5.

2009Tanc05

 


A mazsorett egy show műfaj, amely a zenés tánchoz áll a legközelebb. A leggyakrabban parádékon vagy kulturális események keretében látható. Lengyelországból származik, de a franciák terjesztették el a XVII. században. A mazsorett egy olyan botforgató lány, aki egy koreográfiát mutat be egyedül vagy mazsorett csoportban. A versenyeken a korosztály és a koreográfiákon belüli műfajok szerint kategorizálják az előadásokat. A legkisebb korosztály 6 éves korig a mini, ez után jön 12 éves korig a kadét, majd 16 éves korig a junior és végül e fölött a senior.

A Cirill táncstúdió mazsorettjei – felkészítőjük Zajácz Edina.

6.

 

2009Tanc06

7.

2009Tanc07

8.

2009Tanc08

9.

2009Tanc09

10.

2009Tanc10

11.

2009Tanc11

12.

2009Tanc12

13.

2009Tanc13

14.

2009Tanc14

15.

2009Tanc15

16.

2009Tanc16

17.

2009Tanc17

18.

2009Tanc18

19.

2009Tanc19

20.

2009Tanc20

21.

2009Tanc21

22.

2009Tanc22

23.

2009Tanc23

24.

2009Tanc24

25.

2009Tanc25

26.

2009Tanc26

27.

2009Tanc27

28.

2009Tanc28

29.

2009Tanc29

30.

2009Tanc30

31.

2009Tanc31

32.

2009Tanc32

33.

2009Tanc33

34.

2009Tanc34

35.

2009Tanc35

36.

2009Tanc36

37.

2009Tanc37

 


A világ egyik legrégibb, és a mai napig szinte változatlan formában fennmaradt tánca az orientális tánc. Az eredeti arab elnevezés jelentése: a kelet tánca. Az első „nyugati” nevet a franciák adták, amikor a XIX. században a Közel-Keletre utaztak, és mivel az európai táncokban addig ismeretlen volt a törzs és a csípő külön mozgatása, tévesen „danse du ventre”-nek nevezték el, a magyar pedig hastáncra fordított. Sajnos a név egy téves szókép, hiszen az orientális táncban a táncos egész teste mozog, beleértve a nagyon tipikus fej-, váll- és mellmozdulatokat, amelyeket lágy karmozdulatok kísérnek. Az orientális tánc gyökerei az ókori világ termékenységi szertartásaihoz vezetnek vissza.

 

Az Aisha hastánc-csoport tagjai Pallosné Makrai Szabina és Sütő Mónika.

 

38.

2009Tanc38

39.

2009Tanc39

40.

2009Tanc40

41.

2009Tanc41

42.

2009Tanc42

43.

2009Tanc43

44.

2009Tanc44

45.

2009Tanc45

 


A XIX. század végére, a technikai haladástól várt fellendülés elmaradása miatt, a társadalmi problémák egyre erősödtek. A szabadságjogokat korlátozták, az életszínvonal nem emelkedett számottevően, a társadalom alsóbb rétegei egyre jobban elszegényedtek.
A művésztársadalom is kiábrándult a neki szánt szerepből. A művészek fellázadtak, már nem a konvencióknak, a közízlésnek, hanem saját elképzeléseiknek akartak megfelelni. A kor klasszikus művészetével szembefordulva, valamennyi művészeti ágban, így a táncművészetben is radikális változások következtek be. Fő céljuk az volt, hogy megszabaduljanak a szigorú szabályoktól és technikáktól, előtérbe került az improvizáció, az emberi érzések valamint az önmegvalósítás. Forrásként sokan az ősi kultúrák, letűnt korok táncaihoz, rítusaihoz nyúltak vissza. A moderntánc kialakulásában a természetesség dominált a színpadon.

 

Moderntánc bemutató a Hébé Tánc-, Képző- és Színművészeti Alapfokú Művészetoktatási Intézmény tanulói előadásában. Felkészítő tanáruk Geisztné Gogolák Éva.

 

46.

2009Tanc46

47.

2009Tanc47

48.

2009Tanc48

49.

2009Tanc49

50.

2009Tanc50

 

Pap Zsófi egyéni bemutatója

51.

2009Tanc51

52.

2009Tanc52

53.

2009Tanc53

54.

2009Tanc54

55.

2009Tanc55

56.

2009Tanc56

57.

2009Tanc57

58.

2009Tanc58

59.

2009Tanc59

60.

2009Tanc60

61.

2009Tanc61

62.

2009Tanc62

 


Pallag Evelin szólótánca, aki a Lengyel József Gimnázium és a Bakfark Bálint Alapfokú Művészetoktatási Intézmény közös tanulója.

 

63.

2009Tanc63

64.

2009Tanc64

65.

2009Tanc65

 

A balett a táncművészetnek azon ága, amely a pantomimhez hasonlóan valamely drámai cselekményt a táncmozgás, a mimika és a pantomimika, valamint a zene kifejezőeszközeivel mutat be. A balettben a táncmozgás az uralkodó elem. A balett egy vagy több személy zenekísérlettel előadott színpadi tánca, amely testmozgással és mimikával stilizált formában fejezi ki a történéseket, érzelmeket és a klasszikus balett táncnyelvét használja. A klasszikus balett-technika az udvari táncokból alakult ki – számos nagyszerű balettmester és balett-táncos művészi és alkotó munkája által – és csiszolódott jelenlegi formájává.

 

Bakfark Bálint Alapfokú Művészetoktatási Intézmény baletteseinek bemutatója. Koreográfus: Csáky Mária.

 

66.

2009Tanc66

67.

2009Tanc67

68.

2009Tanc68

69.

2009Tanc69

70.

2009Tanc70

71.

2009Tanc71

72.

2009Tanc72

73.

2009Tanc73

74.

2009Tanc74

 


Orientális táncot mutat be Deli Tímea, a Lengyel József Gimnázium és Szakközépiskola tanulója.

 

75.

2009Tanc75

76.

2009Tanc76

77.

2009Tanc77

78.

2009Tanc78

79.

2009Tanc79

80.

2009Tanc80

81.

2009Tanc81

 


A magyar néptánc a magyar népművészet egyik ága, ének- vagy hangszerkísérettel előadott ritmikus mozdulatsor. Eredeti kultikus szerepén kívül lehet játékos, jelképes vagy szórakoztató jellegű.
Európa és ezen belül Magyarország legkorábbi néptáncai a középkorban kialakult körtáncok voltak. A magyar néptánc szabályozott egyéni és páros formái a 17. és 19. század között keletkeztek. A tánctípusok közül a botoló, a legényes és a karikázó a régebbi, míg például a csárdás és a verbunkos az újabb táncstílust képviseli.

 

A Bakony táncegyüttes Kisbérről érkezett, vezetőjük: Túri György.

82.

2009Tanc82

83.

2009Tanc83

84.

2009Tanc84

85.

2009Tanc85

86.

2009Tanc86

87.

2009Tanc87

88.

2009Tanc88

89.

2009Tanc89

90.

2009Tanc90

91.

2009Tanc91

92.

2009Tanc92

93.

2009Tanc93

94.

2009Tanc94

 


A tánccal, a mozgással való beszéd, illetve önkifejezés lehetővé teszi azt, hogy a puszta üzleti-, vagy munkakapcsolatok háttérbe szorításával előtérbe kerüljenek az emberi, baráti viszonyok.  A modern magyar társadalom életében kitűnő lehetőséget nyújt az effajta kapcsolatteremtésre a táncház.

 

Szekeres Enikő és Túri György segítségével görög és magyar táncokat tanulhattak az érdeklődők.

 

95.

2009Tanc95

96.

2009Tanc96

97.

2009Tanc97

98.

2009Tanc98

99.

2009Tanc99

Smile

Nyelvvizsga

LanguageCert

Jelenlét

Jelenleg 47 vendég és 0 felhasználó van vonalban.

Látogatottság

513372
Mai nap:Mai nap:71
Tegnap:Tegnap:86
A héten:A héten:511
Ebben a hónapban:Ebben a hónapban:1865
ÖSSZESEN :ÖSSZESEN :513372