ALAPÍTVÁNY

KRÉTA

Belépés a KRÉTA felületre

Belépés a KRÉTA e-ügyintési felületére

K R É T A  kapcsolattartó:
Horváthné Schein Éva ig.h.
+36-34 361-291
8:00 - 16:00
kozepiskola.oroszlany@gmail.com

2012-Közlemény

Iskolánk Oroszlány Város
Önkormányzata
2012. február 28-i
döntése értelmében a
HAMVAS BÉLA GIMNÁZIUM
ÉS SZAKKÉPZŐ ISKOLA

nevet viseli
2012. szeptember 1-jétől.
(Hamvas Béla életrajza)

Keresés

Richter Gedeon pályázati beszámoló - 2024

Az idei évben pályáztunk a Richter Gedeon Centenáriumi Alapítvány által meghirdetett "Oktatási infrastrukturális fejlesztés" című pályázatra.

A célunk elsősorban a természettudományi laborunk fejlesztése volt, melyhez elsősorban sztereó- és fénymikroszkópokat igényeltünk. A legfőbb indokunk az eszközökre a diákok számára elérhető makro- és mikrovilág megfigyelése volt, mellyel közelebb hozhatjuk e két világhoz őket. Összesen 16 mikroszkóp és két mikroszkópkamera beszerzésére került sor.

A sztereómikroszkópok felbontása 200 és 400-szoros, míg a fénymikroszkópoké 400-1000-szeres. Mindez elegendő a sejt- és a makroszintű élővilág megfigyelésére. A biológia tantárgyhoz tartozó ismeretanyag egyes részei kifejezetten ezzel a két mérettartományba tartozó világgal foglalkozik (sejttan, szövettan és rendszertan).

A gimnáziumban folyó oktatás két területen tudja használni a mikroszkópokat: egyrészt az alapórákhoz kapcsolódó tananyag elsajátításához egy gyakorlati részként beilleszthető a mikroszkópizálás, míg a másik terület az emelt- és középszintű biológia érettségi felkészítés, ahol megfigyelések, kisérletek útján jut nagyobb ismeretanyaghoz a diák.

Ebbe illeszkedik be a nyílt nap, ahol nyolcadikos tanulókat fogad az iskola, hogy megismertesse őket a gimnáziumi tanórák hangulatával, tevékenységeivel. Így esett a választás a laborgyakorlatra, ahol az állatvilág megfigyelésén keresztül mutatható be a szövetek sokfélesége és változatossága egészen gerincesek szervezettanáig.

A  gyakorlati óra négy részre tagolódott:
1. állati szövetek megfigyelése (vérkenet, bélhám, agyszövet, bőr, stb.)
2. Ízeltlábúak szervezetének megfigyelése (testtájak, kitinkutikula, szárny, szemek, stb.)
3. Gerincesek csont és kültakaró megfigyelése (toll, szőrzet, fogazat, karmok, stb.)
4. vízi parányok megfigyelése egy tó vízmintájából (cyclops, bolharák, egysejtűek, moszatok, stb.)

Az órán feladatlapot kaptak a diákok, melyen megfigyelésekhez tartozó kérdések tartoztak, amelyekre - tanári útmutatással - saját maguknak kellett meglelni a választ. A csoportok tagjai egyéni és csapatmunkát alkalmazták a hatékonyabb ismeretszerzésre és megosztásra.

Öröm volt nézni, hogy a munkába a vendégek (8-os diákok és szüleik) is bekapcsolódtak, mosolygós arccal fedezve fel egy-egy élőlényt a lencsék alatt.

Eichardt János

Mikroszkópizálás KamerávalMikroszkópizálás Kamerával
Mikroszkópizálás kamerával

Gyakorlat közbenGyakorlat közben
Gyakorlat közben

Szövetek vizsgálataSzövetek vizsgálata
Szövetek vizsgálata

Laborasztal a diákoknak előkészítve
Laborasztal diákoknak előkészítve

Nyelvvizsga

LanguageCert

Jelenlét

Jelenleg 14 vendég és 0 felhasználó van vonalban.

Látogatottság

513343
Mai nap:Mai nap:42
Tegnap:Tegnap:86
A héten:A héten:482
Ebben a hónapban:Ebben a hónapban:1836
ÖSSZESEN :ÖSSZESEN :513343